Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senny_mojrzesz
Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 1563 Skąd: Legionowo,Londyn
|
Wysłany: Nie Mar 04, 2012 3:31 am Temat postu: regulamin ligi (od sezonu 9. 2012r) |
|
|
REGULAMIN LIGI.
1. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW LIGI
a) screen -y
Po każdej rozegranej partii zwycięzca musi wysłać screen potwierdzający rozegranie danej partii (w przypadku remisu ustalcie między sobą kto ma go wysłać). Ze screen -ów łatwiej znaleźć w eido (www.eidokropki.legion.pl) zapis partii (nawet po bardzo długim czasie, a planowane jest podstawienie rozegranych partii pod wynik. Tak by klikając na wynik można było go od razu obejrzeć). Najlepiej też zapisujcie grę i wyślijcie organizatorowi wraz ze screen -em. Wtedy zapis gry nie zaginie, a screen pozwoli od razu uzupełnić wynik w miejscu na to przeznaczonym. Mimo waszych wątpliwości screen -y jednak są potrzebne gdyż niekiedy występują błędy i gry nie zapisują się lub znikają.
Poprawny screen to taki na którym widać nick graczy, dlatego trzeba je robić od razu po zakończeniu, żeby przeciwnik nie zdążył opuścić stołu.
Musi być widoczny wynik i komunikat, że gra została wygrana przez danego gracza i to że gra była rankingowa (a znajduje się on tam gdzie prowadzone są rozmowy na danym stole)
screen -y wysyłajcie na email senny_mojrzesz@o2.pl lub wysyłajcie do niego link.
a2) (dla tych,którzy nie wiedzą) screen robi się tak:
Na górze klawiatury masz przyciski f1,f2,f3 ..... za przyciskiem f12(poziomo) masz przycisk "prt scr" ten przycisk to print screen.
1. Gdy go wciskasz to tak jak byś robił zdjęcie temu co widać na ekranie(monitorze)
2. Po wciśnięciu "prt scr" wchodzisz w program paint (program do rysowania, na pewno go masz)
3. W programie paint masz na górze opcje, klikasz "edit" (edytuj), następnie "paste" (wklej). Powinien pokazać się screen (który zrobiłeś)
4. Klikasz przycisk "file" (pliki- pierwszy od lewej na górze), następnie "save as" (zapisz jako), no i zapisujesz. Wpisujesz nazwę pliku, a w okienku poniżej zmieniasz format z bmp na JPG.
Zapamiętaj gdzie go zapisałeś, później wysyłasz mi screen na email i to wszystko.
Prościej wytłumaczyć chyba nie można.
b) Fair play.
Wiadomo, chamskie zagrania typu, widzę że on ma stop, ale zapomniał wcisnąć guzik i nie dam mu cofnąć itp. Nie są mile widziane. Wiadomo że muszę uznać taką partię, ale taki zawodnik nie jest szanowany, chyba że ktoś naprawdę przegina z tym cofaniem lub z innymi rzeczami, wtedy to co innego.
c) Są jeszcze inne obowiązki, ale dotyczą też poniższych punktów, dlatego zostały umieszczone w innym miejscu, więc przeczytajcie cały regulamin.
2. PODZIAŁ LIG
a) Że tak powiem "główne" ligi to 1-3 (ich liczba może sie zmienić, np. z braku chętnych do gry lub z innych powodów). Wiadomo, w lidze 1 grają najsilniejsi itd...
Liczba graczy w ligach 1-3 to najczęściej 8, ale czasami bywało inaczej i nie jest to twardo powiedziane, że ma być 8 i już.
b)Liga 4 - sprawdzająca, do tej ligi dochodzą nowi gracze, których umiejętności nie znamy, lub gracze nie mieszczący się w ligach 1-3. Zwycięzca ligi 4-sprawdzającej będzie miał szansę sprawdzenia sił w lidze 3, a drugi zagra test-mecz (baraż) o wejście do ligi 3.
Jeśli w lidze sprawdzającej odkryjemy jakiegoś utalentowanego gracza, będzie on miał szanse na test-mecz (baraż) nawet o wejście do wyższej ligi niż liga 3.
3. UMAWIANIE SIĘ NA MECZE LIGOWE
a) Każdy z graczy musi rozegrać wszystkie mecze ligowe do podanej daty, która powinna być podana na poczatku sezonu (czas ten może jednak być skrócony za sprawą graczy chcących grać, czytaj niżej). Gra każdy z każdym + rewanż. Kolejność kto gra z kim nie jest ważna, gra się z tym kto odpowiada na wiadomości (na forum, gg, icq, skype czy na emaile) związane z rozegraniem meczu (jednak by rozstrzygnąć kto zawinił brane są pod uwagę tylko wiadomości umieszczone w temacie "oficjalne umawianie się na mecze ligowe i turniejowe" na forum www.kropki.legion.pl). Czas trwania ligi możesie skrócić za sprawą graczy, którzy chcą grać (tzn. Że jeśli rozegrają oni swoje mecze liga się kończy, a organizator daje wyznaczony czas dla reszty na nadrobienie zaległości.Kkto nie da rady będzie wykluczony.
b) Na mecze umawiamy się sami poprzez forum www.kropki.legion.pl ,gadugadu,skype,icq,email lub nawet telefon. Umówione terminy(data i godzina),muszą być podane na forum www.kropki.legion.pl oraz organizatorowi (tj. senny_mojrzesz). Zamiast daty meczu mile widziany screen z już rozegranym meczem.
c) Jeśli wystąpią jakieś problemy, ktoś nie odpowiada, unika rozmowy, lekceważy, trzeba niezwłocznie napisać o tym na forum w przeznaczonym na to temacie (oficjalne umawianie sie na mecze ligowe i turniejowe). Osoba sprawiająca problemy zostanie potraktowana sprawiedliwie przez organizatora.
d) Jeśli ktoś nie stawi się na umówione spotkanie, bez wcześniejszego powiadomienia organizatora, również przegrywa poprzez tzn. Walkower.
e) Pamiętajcie! Dłuższe nieobecności zgłaszajcie koniecznie organizatorowi! Zawsze da się coś zrobić, przecież ta liga jest dla nas, nikt tu nikomu na złość nie będzie robił. Wy spełniajcie swoje obowiązki a organizator będzie spełniać swoje i wszyscy będą zadowoleni.
f) Uwaga! 3 razy walkower równa się wykluczenie z rozgrywek, ale wpisujemy je zazwyczaj dopiero pod koniec sezonu. W taki sposób dajemy szansę zalegającym graczom na nadrobienie zaległości. Czas trwania ligi zależy od chcących grać! wyniki wykluczonych graczy zostają zamienione na przegrane poprzez walkower..
4. SYSTEM ROZGRYWEK I USTAWIENIA STOŁU (planszy)
a) Ligi od "1" do "3".
Gra każdy z każdym plus rewanż, czyli gra się "u siebie" i "na wyjeździe". Gospodarz zakłada stół, wybiera ustawienia jakie mu odpowiadają oraz zaczyna grę. UWAGA! Nie wszystkie dostępne opcje mogą być wykorzystane w meczu ligowym. W skład ligowych opcji wchodzą;
-gra typu "ręczne okrążanie" (www.szkrab.net.pl i www.zagram.org gra a-la szkrab)
gra: rankingowa
rozmiar planszy; 20x20, 25x25, 30x30
koniec gry; 15 kropek przewagi, bez ograniczeń
czas początkowy: 3 minuty, 5 minut
czas dodawany: 10 sekund, 15 sekund
z zakazem cofania lub bez zakazu cofania
z karą za otoczenie własnych kropek lub bez kary za otoczenie własnych kropek.
Jeśli obaj gracze zgodzą się na inne ustawienia wtedy można zagrać inaczej, ale warunkiem jest że gra musi być rankingowa i na czas.
Dozwolone tylko dla ligi 3 i ligi sprawdzającej (oczywiscie + opcje dozwolone w wyższych ligach)
-gra typu "auto okrążanie" (www.zagram.org gra standardowa)
rozmiar planszy 30x30
koniec gry: 15 kropek przewagi, bez ograniczeń
czas początkowy: 3 minuty, 5 minut
czas dodawany: 10 sekund, 15 sekund
z zakazem cofania lub bez zakazu cofania.
z karą za otoczenie własnych kropek lub bez kary za otoczenie własnych kropek.
Jeśli obaj gracze zgodzą się na inne ustawienia wtedy można zagrać inaczej, ale warunkiem jest to, że gra musi być rankingowa i na czas.
b) Liga 4-sprawdzająca
Gra każdy z każdym, bez rewanżu (chyba ze liczba graczy nie będzie zbyt duża i jeśli czas pozwoli, wtedy organizator wraz z uczestnikami zadecyduje czy rozgrywane będą rewanże). Obowiązują opcje jak w lidze 3.
w trakcie sezonu może dojść ktoś nowy, musi on jednak szybko nadrobić zaległości w rozegranych meczach.
Czasami zdaża sie tez że do lig wyższych też ktoś dochodzi w trakcie sezonu. Jednak to są wyjątki.
dla tych,którzy nie wiedzą; jeśli nie osiągnie się przewagi 15-tu kropek, gra się do zapełnienia planszy. Uwaga! oswobodzone kropki z niewoli, są odejmowane od dorobku przeciwnika.
UWAGA! JEŚLI Z WAŻNYCH I UZASADNIONYCH POWODÓW GRA BYŁA ROZGRYWANA NA KLONIE, WTEDY WYSŁAĆ TRZEBA ZAPIS GRY. WYSTARCZY PO ZAKOŃCZONEJ GRZE, KLIKNĄĆ W ZAKŁADKĘ "przebieg". W PRAWYM GÓRNYM ROGU, ZNAJDZIECIE IKONKĘ. KIERUJĄC NA NIĄ MYSZKĘ ZOBACZYCIE INFO "eksportuj przebieg do pliku SGF". KLIKASZ, ZAPISUJESZ GDZIE TAM CI ODPOWIADA NA SWOIM KOMPUTERZE I WYSYŁASZ MI WRAZ Z EMAIL -EM.
GRY TOWARZYSKIE NIE ZOSTANĄ UZNANE ZA GRY LIGOWE. PAMIĘTAJCIE, TYLKO RANK!
5. PUNKTACJA, KOLEJNOŚĆ W TABELI(mistrzostwo, awans, spadek oraz wpływ na to dochodzących do ligi graczy).
O kolejności w tabeli decydować będą w kolejności;
PUNKTY, BEZPOŚREDNI BILANS POMIĘDZY GRACZAMI Z TĄ SAMĄ ILOŚCIĄ PUNKTÓW, DODATKOWY MECZ /e (ale tylko w sytuacjach wiążących się z mistrzostwem, awansem lub spadkiem. Duży wpływ na rozstaw tych meczy będzie miał ranking ligowy, lepsze to niż losowanie), RANKING LIGOWY.
a) PUNKTY.
Zwycięstwo 3-punkty.
Remis 2-punkty (uwaga! obustronny walkower nie jest remisem).
Przegrana 1-punkt.
Walkower 0-punktów przypominam że 3x walkower = wykluczenie z ligi!.
b) BEZPOŚREDNI BILANS POMIĘDZY GRACZAMI Z TĄ SAMĄ ILOŚCIĄ PUNKTÓW.
W przypadku,gdy pewna liczba graczy ma tą samą ilość punktów, o pozycji decydować będzie bezpośredni bilans pomiędzy graczami. Można to sprawdzić sporządzając tabelkę tylko i wyłącznie z wynikami pomiędzy tymi graczami. Jeśli to nie rozstrzygnie sprawy w całości, wtedy o pozycji graczy zadecyduje "ranking ligowy" ,chyba że chodzi o mistrzostwo, awans lub spadek, wtedy będą rozegrane dodatkowe mecze.
c) DODATKOWY MECZ /e tylko w sytuacjach wiążących się z mistrzostwem, awansem lub spadkiem. Duży wpływ na rozstaw tych meczy będzie miał ranking ligowy, lepsze to niż losowanie.
d) RANKING LIGOWY (dorobek od pierwszego sezonu ligowego)
ranking ligowy zaraz po punktach (patrz punkt 5-a) i bezpośrednim bilansie pomiędzy graczami z tą samą ilością punktów(patrz punkt 5-b) decydować będzie o kolejności w tabeli (wyjątkiem są sytuacje związane z mistrzostwem, awansem lub spadkiem. Wtedy rozgrywane są dodatkowe mecze) ma on na celu, zmobilizowanie do lepszej gry, jak i gry do zakończenia ligi mimo niepowodzeń. Każdy walkower strasznie obniżać będzie ranking ligowy, więc lepiej grać i przegrać.[/b]jeśli i to nie załatwi sprawy organizator coś wymyśli
d) ZWYCIĘSTWA I PORAŻKI "PRZED CZASEM".
Kończymy zabawę w liczenie kropek! to znaczy że zlikwidowaliśmy "małe punkty". Więc nie będzie już kar za poddanie,skończenie się czasu,ucieczki,walkower.
"Małe punkty" zastąpiliśmy "rankingiem ligowym", oraz "dodatkowymi meczami".Uznaliśmy że tak będzie lepiej.
W sytuacjach wyżej wymienionych,będziemy po prostu używać oznaczeń:
"V" - zwycięstwo(victory).
Porażki:
"0t" - koniec czasu (time).
"0r" - poddanie (resignation).
"0w" - walkower (walkover).
"0e" - ucieczka (escape).
d) MISTRZOSTWO,AWANS,SPADEK oraz wpływ na to, dochodzących graczy.
d1) Liga 1.
Mistrzostwo przyznawane jest tylko w lidze 1. Mistrzem zostajezawodnik, który zajmie pierwsze miejsce po rozegraniu wszystkich meczy .
Co do spadków jest jak w "reszcie lig" (czytaj niżej)
d2) Reszta lig.
Awans do ligi wyższej otrzymuje zawodnik z pierwszego miejsca, a zawodnik z drugiego miejsca gra test-mecz (baraż) z przedostatnim z ligi wyższej o miejsce w lidze wyższej, lub z nowym zawodnikiem nadającym się na to miejsce.
Do ligi niższej spada zawodnik z ostatniego miejsca, a przedostatni gra test-mecz (baraż) z zawodnikiem z drugiego miejsca z ligi niższej, lub z nowym zawodnikiem nadającym się na to miejsce. Przegrany rozpoczyna w lidze niższej. Jeśli do ligi powraca lub dochodzi jakiś dobry gracz, wtedy test-meczy czyli też "miejsc spadkowych" może być więcej! Więc grajcie do końca!
d3) Nowi i powracający do ligi gracze.
Zawodnicy, których umiejętności znamy, lub ci, którzy pauzowali, będą zaczynać od ligi adekwatnej do ich umiejętności. Będą musieli jednak potwierdzić swoje umiejętności grając test-mecz (baraż) z zawodnikiem ligowym ("nietykalni" są tylko zawodnicy, którzy zajęli miejsca 1-3 (w ligach 1-3) w poprzednim sezonie. Oni na pewno nie będą musieli grać test-meczu z nowymi). Test-mecz (baraż) jest jeden, czyli bez rewanżu. Opcje gry (zgodne z regulaminem dla lig 1-3) ustala gracz broniący swojego miejsca w lidze. Gracz nowy, lub powracający do ligi, jest jako gość. Gra więc mecz "na wyjeździe". UWAGA! W przypadku remisu, test-mecz (baraż) rozstrzygany jest na korzyść broniącego swojego miejsca w lidze. Test-mecze (baraże) rozegrać trzeba jak najszybciej (w parę dni od rozpoczęcia sezonu), ponieważ wyłaniają one kto ma grać w jakiej lidze. Jeśli nowy gracz przegrał test-mecz (baraż) np. o ligę 1, wtedy musi zagrać również i o ligę 2 itd. Siły graczy oraz ranking ligowy pomagają w ustaleniu par test-meczy.
Uwaga! W sytuacjach nietypowych czyli np. Wycofywanie się graczy, zmniejszenie lub zwiększenie ilości osób w lidze, stworzenie jednej ligi z dwóch, liczba miejsc obejmujących awans lub spadek może ulec zmianie. Również jeśli w lidze sprawdzającej odnajdzie się ukryty talent, jest szansa że będzie grał on test-mecz (baraż) o wyższą ligę niż liga 3.
Liczba lig z braku chętnych może ulec zmianie. Z braku chętnych dozwolony jest udział powracających do ligi graczy bez test-meczu (baraża). Liga ruszyć może tylko wtedy gdy uzbiera się w miare odpowiednia liczba graczy o adekwatnej sile.
NNIECH ZWYCIĘŻY LEPSZY. Pozdrawiam -senny_mojrzesz |
|
Powrót do góry |
|
|
senny_mojrzesz
Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 1563 Skąd: Legionowo,Londyn
|
Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 12:27 am Temat postu: INSTRUCTION BOOK for LEAGUE (from season 10) |
|
|
LEAGUE RULES.
1. ARRANGEMENT OF LEAGUES (by level)
a) Number of league groups, depending on the number of applicants.
In the first division play the strongest,
in the second division weaker etc. ..
Number of players per one league is usually 8 players, but this may change.
2. ARRANGING A LEAGUE MATCHES
a) Each player has one week to play the minimum of two league matches(average).
Number of matches of the season depends on the number of players in the same league
(peer + revenge "home" + "away"). Who's playing when and with whom,
depends only on the players, no rounds imposed by the organizers.
b) arrange the matches themselves through forum (www.kropki.legion.pl),
the topic - "official making arrangements for league games and tournament" http://www.kropki.legion.pl/viewtopic.php?p=3935
associated with the match - if the match is not played to the end of the season,
the organizer assess who to blame, considering only posts from the official topic.
You can contact with players unofficially, by gadugadu, skype, icq,
email or even a phone, etc. but Agreed dates (date and time)
must be given on the forum (www.kropki.legion.pl), the topic -
""official making arrangements for league games and tournament" http://www.kropki.legion.pl/viewtopic.php?p=3935
c) If there is any problem, someone does not respond,
someone avoids conversation, neglect, you need to immediately
write about it on the forum in the appropriate topic.
The person causing trouble will be treated fairly by the organizer.
d) If a person fails to appear for an appointment without prior notice,
also loses by Walkover.
e) Remember! Prolonged absence, report your necessarily intended for this topic! "official making arrangements for league games and tournament" http://www.kropki.legion.pl/viewtopic.php?p=3935
Always possible to do something. This league is for us.
Nobody are here to annoy anyone. If everyone will do their thing,
then everybody will be happy.
f) Note! 3 times a walkover, equal to the exclusion from the competition,
but they usually enter until the end of the season.
In this way we give the chance to the residual players to catch up.
The duration depends on the league wanting to play!
Results excluded players are converted to lost by walkover
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. GAME SYSTEM AND SETTINGS TABLE (board)
Game-peer + revenge, "home" and "away".
The host need assumes the table and select the settings that suit him well in the game.
NOTE! Not all options can be used in a league match. The league consists of options;
You can play only on registered nicknames!
-game options(table name) "Liga kropki.legion.pl sezon 10" only!
-board size: "20x20, 25x25, 30x30"
time limits;
-initial amount of time (minutes): 3, 5"
-amount of time added after each move (seconds): 15, 20, 25"
-game rules: "playing for territory" only!
-instant win when one wins by: "15 dots, 30 dots, no limits"
-starting position "blank board (standard and territory rules only)"
-who starts: "I start" only!
-type of a game: "rated" only!
-"Non-possibility back move, possibility back move" (www.szkrab.net.pl)
-"The penalty of their own environment dots, without penalty for setting their own dots." (Www.szkrab.net.pl)
-"public table" only! (Www.szkrab.net.pl)
If both players agree that the game can take place on www.szkrab.net.pl
(it is still possible when it has an old file "java" with the login)
NOTE! If for compelling and legitimate reasons the game was played on a clone,
THEN YOU HAVE TO SEND SAVE GAME file (SGF) TO EMAIL senny_mojrzesz@o2.pl.
ALL GAMES unranked, WILL NOT BE CONSIDERED League game. REMEMBER ONLY RANKING! Wink
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. SCORE, SEQUENCE TABLE (championship, promotion, fall and impact on the league this coming new players).
The position in the table will be determined in the order;
first: -POINTS;
after: -DIRECT BALANCE between players with the same number of points;
after: -ADDITIONAL MATCH/MATCHES (but only in situations involving mastery, promotion or relegation.
Significant impact on the pitch matches will be ranking league (better than the lottery);
and after: -RANKING League;
a) POINTS.
-Win: 3 points.
-Draw: 2-points (caution sided walkover is not a draw).
-Lost: one-to-point.
-Walkover: 0-points. Remember that 3x bye = exclusion from the league!.
b) DIRECT BALANCE between players with the same number of points.
In the case where a few players have a the same number of points,
the position will be determined by direct balance between the players.
You can check this by preparing table and only the results between players with the same number of points.
If this does not settle the matter in full, then the position players decide "rank League",
unless it is a championship, promotion or fall, then they must be additional matches played between the two players.
c) ADDITIONAL MATCH/MATCHES only in situations involving mastery, promotion or relegation.
High impact on the spacing of these matches will have a ranking league (better than the lottery).
d) RANK League (the achievements from the first - to last season of league)
League rankings after points (see section 4-a)
and direct the balance between players with the same number of points (see point 4-b)
will determine the order in the table (except for situations of mastery,
promotion or relegation. then are played Additional games) he has to,
to mobilize for a better game, and the game to complete the league despite setbacks.
Everyone will forfeit terribly lower ranking league, so it's better to play and lose.
d) the victories and defeats "before time".
designation outcome of the games,
17v12 - points score
"V" - victory (victory).
Losses:
"0t" - the end of time (time).
"0r" - Submission (resignation).
"0w" - walkover (walkover).
"0e" - escape (escape).
e) CHAMPIONSHIP, PROMOTION, DROP, and the impact on the new players.
-League 1
Championship shall be granted only in the league 1. Champion is the player who takes first place after playing all the games.
As for the drops is like "the rest of the lower leagues" (see below)
-The rest of the lower leagues.
Promotion to a higher league, have a player receives in the first place.
Player with the second place must play a test-match (play-off) with the penultimate player from the higher league,
or with the new player suitable for this place.
To the lower league, dropping the player in the last place, and the penultimate player must play test-match(play-off)
with the player with the second place in the lower league, or with the new player suitable for this place.
"Lost" player starts in the lower league.
If to the "league" backing a good player(after pause), or some good player wont to join,
then will be more test-matches and "DROPS"! So play to the end!
-New and returning players to the "league".
Players whose skills we know, or returning players after a pause, will start from the league appropriate to their skills.
However, they will have to confirm your skills. How? must play a test-match(play-off)
with a current league player of its place in the league("untouchables" are the only players which was on places 1-3 (Leagues 1-3)
in the previous season. They certainly do not have to play test-match with the "new players" and are save in the same league).
-Testmatch(play-off) is just one, without revenge.
the current League player, defends his place in the current league, and are a "home" player.
The new player, or returning to the league as a guest, and are "away" player.
NOTE! In case of a tie, the test-match (play-off) shall be awarded to a player, defending their place in the league.
Test matches (playoffs) must be play as soon as possible (in a few days from the start of the season)
because they emerge who has a play in which the league.
If a new player lost the Test-match (play-off) for the place in league one,
then it must also play game for the place in league 2 .... players strenght and league ranking, help establish pairs test-matches.
Caution! In unusual situations, namely:
-leaving or pausing players
-reduce or increase the number of people in the league,
-the creation of a league from two of them...
Number of places including promotion or reduction, may vary.
also Number of leagues with a lack of interest may vary.
In the absence of volunteers, the players returning to the league,
can back to the league and start season without a test-match (Play-offs).
The new season of the League could start only when accumulates a sufficient number of players with adequate strength.
LET THE BETTER win. Regards-senny_mojrzesz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|