senny_mojrzesz
Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 1565 Skąd: Legionowo,Londyn
|
Wysłany: Sro Lis 08, 2017 4:31 am Temat postu: REGULAMIN WTPA od 2017 |
|
|
REGULAMIN WTPA od 2017
1. RANKING TURNIEJU
Jest to pozycja startowa w turnieju, od której zależy w którym "koszyku" znajdzie się dany gracz.
Ranking ustalany jest wedle pozycji w ostatnim rozegranym WTPA. Jeśli dany gracz nie brał w nim udziału to patrzy się kolejno na starsze WTPA, wtedy jego 'ranking' będzie niższy od wszystkich uczestników najpóźniej rozegranego WTPA. Jedynym wyjątkiem może być gracz, który zgłosił udział ale poprzegrywał swoje mecze walkowerami (to prawie tak jakby nie wziął udziału).
2. KOSZYKI
Ustalamy je wedle "rankingu". Ilość "koszyków" zależna jest od ilości graczy i ilości meczy "grupowych". Ustalamy to przed każdym turniejem.
Gracze z najwyższym "rankingiem" umieszczeni są w pierwszym koszyku.
Gracze z niższym "rankingiem kolejno w niższych koszykach.
Nie mylić "koszyków" z "grupami".
"Koszyki" używane są do losowania, które odbywa się zazwyczaj na danym serwerze z grą "Kropki". W tej chwili jest to www.zagram.org
Koszyki" mają wpływ na to kto z kim zagra w meczach „grupowych”. Gracze z tego samego koszyka nie grają ze sobą. Grają oni po jednym meczu z jednym z graczy z każdego innego koszyka. Z kim? to się okaże po losowaniu.
3. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW TURNIEJU
a) link do gry
Po każdej grze zwycięzca powinien wysłać link do gry w poście pod tabelami danego turnieju na forum www.kropki.legion.pl inaczej nie wiemy że dana gra została już rozegrana. Link zostanie usunięty po uzupełnieniu tabeli. W przypadku remisu link powinien wysłać gracz z niższym rankingiem turniejowym.
b) fair play
Wiadomo, chamskie zagrania typu, widzę że on już mnie okrążył ale zapomniał wcisnąć guzik i nie dam mu cofnąć itp. nie są mile widziane. Wiadomo że organizator musi uznać taka grę ale gracz, który tak robi taki nie jest szanowany, chyba że ktoś naprawdę przesadza z tym cofaniem lub z innymi rzeczami, wtedy to co innego.
c) są jeszcze inne obowiązki ale dotyczą też poniższych punktów, dlatego zostały umieszczone w innym miejscu, więc przeczytajcie cały regulamin.
4. UMAWIANIE SIĘ NA MECZE TURNIEJOWE
a) terminy na umówienie się i na rozegranie meczy będą wyraźnie podane w temacie z tabelami turnieju, a więc mecze trzeba rozegrać do określonego terminu.
b) na mecze umawiamy się sami poprzez forum www.kropki.legion.pl w temacie "OFICJALNE UMAWIANIE SIE NA MECZE LIGOWE I TURNIEJOWE"(zamiast daty meczu mile widziany link z rozegranym już meczem).
c) jeśli wystąpią jakieś problemy, ktoś nie odpowiada, unika rozmowy, lekceważy, trzeba niezwłocznie napisać o tym na forum w przeznaczonym do tego temacie "OFICJALNE UMAWIANIE SIE NA MECZE LIGOWE I TURNIEJOWE".osoba sprawiająca problemy zostanie potraktowana sprawiedliwie przez organizatora.
d) jeśli ktoś nie stawi się na umówione spotkanie, bez wcześniejszego powiadomienia organizatora, również przegrywa walkowerem.
e) pamiętajcie! dłuższe nieobecności zgłaszajcie koniecznie organizatorowi! zawsze da się coś zrobić, przecież rozgrywki są dla nas, nikt tu nikomu na złość nie będzie robił. Wy spełniajcie swoje obowiązki a organizatorzy będę spełniać swoje i wszyscy będą zadowoleni.
f) uwaga! 3 walkowery wykluczają z rozgrywek, wyniki wykluczonych zostają unieważnione.
5. ROZGRYWANIE MECZY ( www.zagram.org / ustawienia planszy )
plansza: 30x30
czas poczatkowy: 3 minuty
czas dodawany: 15 sekund
zasady gry: gra na terytorium
natychmiastowa wygrana przy przewadze: 15 kropek
pozycja początkowa: pusta plansza
kto zaczyna: gracz z wyższym rankingiem turniejowym
opcje: bez zakazu cofania i bez zakazu dodawania czasu
rodzaj gry: rankingowa, chyba że będzie opcja wyboru gry WTPA
Dla tych co nie wiedzą: jeśli nie osiągnie się przewagi 15 kropek, gra się do zapełnienia planszy. Uwaga! oswobodzone kropki z niewoli, są odejmowane od dorobku przeciwnika.
UWAGA! jeśli obaj gracze zgodzą się na inne ustawienia niż powyższe, wtedy nie ma przeszkód żeby grali jak ustalą, ALE GRA MUSI BYC RANKINGOWA!!! stół musi być publiczny , no i oczywiście na czas.
UWAGA2! TYLKO Z WAŻNYCH I UZASADNIONYCH POWODÓW MOŻNA ROZEGRAĆ/DOKOŃCZYĆ GRĘ NA KLONIE, WTEDY PODAĆ TRZEBA RÓWNIEŻ LINK DO PRZERWANEJ GRY.
GRY TOWARZYSKIE NIE SĄ GRAMI TURNIEJOWYMI. PAMIĘTAJCIE, TYLKO RANKING!
6. SYSTEM ROZGRYWEK
Zależnie od ustaleń. Od 2016 zaczęliśmy stosować tzn. „grupy ruchome” i „tabelę łączną”
„Tabela łączna” ma wyeliminować sytuacje, w których do ćwierćfinałów przechodzą gracze z jakimiś walkowerami itp.
Dzięki niej do ćwierćfinałów przejdą gracze z największą ilością punktów.
Turniej może być podzielony na fazy. Jest to zależne od ilości uczestników.
Zazwyczaj jeśli było więcej chętnych niż 16, najpierw były eliminacje czyli faza 1, w której brali udział gracze ze słabszym rankingiem turniejowym by wywalczyć sobie miejsce w czołowej 16.
Turniej główny była to faza 2,w której czołowa 16 grała po 3 mecze grupowe, by uzbierać jak najwięcej punktów by awansować do ćwierćfinału.
UWAGA! W sytuacji gdy w meczach od fazy ćwierćfinałowej zdarzy się remis, wtedy przechodzi gracz ze słabszym rankingiem turniejowym
7. KOLEJNOŚĆ W TABELI / PUNKTACJA
Duże punkty, punkty siłowe, niższy ranking turniejowy.
a) duże punkty
3pkt - wygrana
2pkt - remis
1pkt - przegrana
0pkt - przegrana walkowerem
b) punkty siłowe
Można je obliczyć dopiero po rozegraniu wszystkich meczy grupowych przez wszystkich graczy.
Za zwycięstwo z graczem który zdobył minimalną liczbę dużych punktów (w przypadku trzech meczy są to 3pkt. w przypadku czterech meczy są to 4 pkt. Nie ma znaczenia jeśli ktoś zdobył tych punktów mniej z powodu przegranych walkowerem, przy punktach siłowych liczymy tak jakby walkower był zwyczajną przegraną, a przy obustronnym walkowerze remisem) dostaje się 1pkt. siłowy. Później każdy duży punkt więcej daje również jeden punkt siłowy więcej.
w przypadku 3 meczy grupowych za zwycięstwo z graczem, który zdobył:
3 pkt. - otrzymujemy 1 pkt.sił.
4 pkt. - otrzymujemy 2 pkt.sił.
5 pkt. - otrzymujemy 3 pkt.sił.
6 pkt. - otrzymujemy 4 pkt.sił.
7 pkt. - otrzymujemy 5 pkt.sił.
w przypadku 3 meczy grupowych za remis z graczem, który zdobył:
4 pkt. - tracimy -2 pkt.sił.
5 pkt. - tracimy -1 pkt.sił.
6 pkt. - nic się nie dzieje
7 pkt. - otrzymujemy 1 pkt.sił.
8 pkt. - otrzymujemy 2 pkt.sił.
w przypadku 3 meczy grupowych za przegraną z graczem, który zdobył:
5 pkt. - tracimy -5 pkt.sił.
6 pkt. - tracimy -4 pkt.sił.
7 pkt. - tracimy -3 pkt.sił.
8 pkt. - tracimy -2 pkt.sił.
9 pkt. - tracimy -1 pkt.sił.
w przypadku 4 meczy grupowych za zwycięstwo z graczem, który zdobył:
4 pkt. - otrzymujemy 1 pkt.sił.
5 pkt. - otrzymujemy 2 pkt.sił.
6 pkt. - otrzymujemy 3 pkt.sił.
7 pkt. - otrzymujemy 4 pkt.sił.
8 pkt. - otrzymujemy 5 pkt.sił.
9 pkt. - otrzymujemy 6 pkt.sił.
10 pkt. - otrzymujemy 7 pkt.sił.
w przypadku 4 meczy grupowych za remis z graczem, który zdobył:
5 pkt. - tracimy -3 pkt.sił.
6 pkt. - tracimy -2 pkt.sił.
7 pkt. - tracimy -1 pkt.sił.
8 pkt. - nic się nie dzieje
9 pkt. - otrzymujemy 1 pkt.sił.
9 pkt. - otrzymujemy 2 pkt.sił.
9 pkt. - otrzymujemy 3 pkt.sił.
w przypadku 4 meczy grupowych za przegraną z graczem, który zdobył:
6 pkt. - tracimy -7 pkt.sił.
7 pkt. - tracimy -6 pkt.sił.
8 pkt. - tracimy -5 pkt.sił.
9 pkt. - tracimy -4 pkt.sił.
10 pkt. - tracimy -3 pkt.sił.
11 pkt. - tracimy -2 pkt.sił.
12 pkt. - tracimy -1 pkt.sił.
Pamiętajmy że przy obliczaniu punktów siłowych przegraną walkowerem traktujemy jako normalną pregraną (czyli 1 duży pkt), a obustronny walkower traktujemy jako remis (czyli 2 duże pkt.)
Inaczej ten system krzywdził by graczy którzy grali z graczem, który ma na koncie jakąś przegraną walkowerem.
Gracze z walkowerami i tak są ukarani brakiem dużych punktów za nierozegrany mecz, to jest wystarczające.
8. OZNACZENIA
"V" - zwycięstwo(z angielskiegi "Victory")
"0" - porażka
"t" - koniec czasu
"r" - poddanie
"w" - walkower |
|