| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	
	
		Michał_Michał
 
 
  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 276 Skąd: Gliwice
  | 
		
			
				 Wysłany: Wto Lut 24, 2015 1:53 pm    Temat postu: Niejednolity system liczenia punktów. | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				W mojej grze z Kretesem zauważyłem, że wynik na zagram różnił się od wyniku na eido. Wgłębiając się w przyczynę zauważyłem, że na zagram punkty za "odbite pola" nie wliczają się do łącznego wyniku, a na eido wliczają się. Żeby to zobrazować przeprowadziłem drobny eksperyment i doprowadziłem do sytuacji gdzie czerwony na zagram wygrywa, a na edio niebieski wygrywa. 
 
 
Zrzut z gry:
 
 Link 
 
 
 
 
Teraz moje pytanie - który sposób liczenia jest prawidłowy ?
 
 
Powracając do gry z Kretesem link to chodzi tu o grupę N6. Na szczęście nie miało to wpływy na zmianę zwycięzcy, ale gdybym przegrywał ośmioma polami to wg. zagram przegrałbym ośmioma polami, a na eido wygrałbym dwoma polami.
 
 
A co Wy o tym sądzicie ?
  Ostatnio zmieniony przez Michał_Michał dnia Wto Lut 24, 2015 5:01 pm, w całości zmieniany 1 raz | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		kubusio
 
 
  Dołączył: 08 Sty 2003 Posty: 391 Skąd: Warszawa
  | 
		
			
				 Wysłany: Wto Lut 24, 2015 4:40 pm    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Bardzo ciekawe spostrzeżenie.
 
Nie powinno ich się liczyć bo na nich nie można już grać a do basenów liczą się te pola na których grać się da. | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		senny_mojrzesz
 
 
  Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 1575 Skąd: Legionowo,Londyn
  | 
		
			
				 Wysłany: Wto Lut 24, 2015 9:01 pm    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| zawsze to bylo na zasadzie odbijania więźniów. okrążając bazę przeciwnika odbijało się "więźniów" I odejmowało się przeciwnikowi  odbite kropki od wyniku. | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		kibic777 kropki.legion.pl
 
  Dołączył: 03 Cze 2002 Posty: 119
 
  | 
		
			
				 Wysłany: Sro Lut 25, 2015 12:13 am    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				prawidłowy sposób liczenia jest na zagram i jest dokładnie taki jakby trzeba by było grac do ostatniej możliwej do postawienia kropki
 
 
niebieski w ostatnim możliwym do wykonania dla siebie ruchu (w swoim lub neutralnym terytorium) zamyka i w tym momencie 2 punkty z konta czerwonego zostają odjęte | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Michał_Michał
 
 
  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 276 Skąd: Gliwice
  | 
		
			
				 Wysłany: Sro Lut 25, 2015 10:53 am    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Nie chodziło mi o kropki, tylko o pola, przecięcia czy jak to tam nazywacie. To, że odbite kropki odejmuje się od wyniku to wiadoma sprawa... 
 
 
Co do zasad liczenia, to faktycznie na zagram jest prawidłowo. | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		kaczor
 
 
  Dołączył: 03 Maj 2005 Posty: 321 Skąd: wawa
  | 
		
			
				 Wysłany: Czw Lut 26, 2015 11:57 am    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				kibic, w jaki sposób algorytm wie który gracz i kiedy postawi ostatnią kropkę? 
 
np z linku Michała pole l17. Czy system uwzględnia / wyklucza pola już otoczone (puste).. | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		kubusio
 
 
  Dołączył: 08 Sty 2003 Posty: 391 Skąd: Warszawa
  | 
		
			
				 Wysłany: Czw Lut 26, 2015 5:33 pm    Temat postu:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Błędem który popełniło EIDO było ponowne wrzucenie do gry tych pól które:
 
1) nie miały postawionej kropki
 
2) leżały w zamkniętym okrążeniu
 
3) przy podliczaniu basenów leżały w "basenie" który anulował zamknięcie przeciwnika
 
 
W tej grze były to puste pola leżące w zamknięciu wokół m6.
 
 
Takie kropki nie mogą się liczyć do basenu ponieważ one nigdy już nie wracają do gry. Dopóki oryginalne zamknięcie istnieje - nie da się tam postawić kropki. Jak to zamknięcie zostanie anulowane przez inne, okrążające - dalej nie da się tam postawić kropki. | 
			 
		  | 
	
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		 |